Якщо ти круто катаєш і вже переріс свій перший новачковий компліт та твердо вирішив зібрати свій перший кастом – ця стаття допоможе тобі зробити все правильно і уникнути складнощів у підборі деталей різних виробників, стандартів та розмірів. У цій статті я розповім тобі, як правильно підібрати запчастини, на які нюанси звернути увагу та як правильно зібрати все до купи без люфтів та «колхозу».
Погнали!
Давай освіжимо у пам’яті, з яких деталей складається самокат:
- Дека. Найстильніший і найдорожчий елемент самокату.
- Вилка. Одна з найміцніших і найдовших деталей, якщо правильно її доглядати.
- Кермо. Ця запчастина визначає твій стиль катання не менше ніж дека. Стріт або парк, дропи або слайди, матеріал, розмір і форма керма впливатимуть на зручність виконання тих чи інших трюків.
- Колеса. Одна з найнедовговічніших запчастин скута. Але хороші колеса можуть подарувати зовсім інші відчуття від катання, покращити накат або зробити приземлення м’якішими та контрольованішими.
- Підшипники. У 100% випадків йдуть у комплекті з колесами. Але справжній ПРО повинен знати, як їх змінювати та обслуговувати, щоб вони служили довго та давали гарний накат.
- Затискач. Може бути класичний 2-х болтовий для компресій HIC, IHC та ICS. Або великий 4-х болтовий для компресій типу SCS. Такий затискач завжди йде в комплекті зі спеціальним млинцем та компресійним болтом.
- Рульовий підшипник. Найневибагливіший елемент твого самоката. Буває не інтегрований та інтегрований. Але якщо ти збираєш кастом, то йтиметься лише про інтегрований підшипник. Так як він довговічніший і поєднується з 99% дек топових світових виробників.
- Наждак. Декоративний елемент, який дає зчеплення твоїм ногам. Вибирати можна виключно за власним бажанням. Головне, щоб його розмір збігався з розміром твоєї деки)
- Гріпси. Силіконові накладки на кермо, що дають тобі гарне зчеплення з кермом і допомагають тобі м’якше приймати удари на приземленні. Вибирати гріпси можна також за власним бажанням. Вони сумісні з будь-якими кермами і мають баренди в комплекті.
На що варто звернути увагу під час вибору деки?
При виборі своєї нової дошки в першу чергу зверніть увагу на її габарити. Якщо ти вибираєш дисципліну Стріт – вибирай дошку поширше, довше і з квадратними дропами.
Такі дошки довше служитимуть у жорстких вуличних умовах. Довжина деки дозволить легше освоїти менуали та трюки з балансом. Широка дошка дасть більше стабільності при ковзаннях по гранях і жорстких приземленнях після дропів. Стрітові дошки мають більшу вагу, що дає їм більше надійності. Так що не женися за легкою вагою в Стріті)
Приклади стрітових дощок: Native Stem, Native Advent R, Tilt Stage One, Tilt Theory, North Horizon, North Willow, Ethic Lindworm Boxed, Aztek Lucid, Aztek Siren. Triad Psychic Boxed.
Якщо ти вибираєш дошку для катання у скейтпарку, то зверни увагу на паркові деки.
Паркові дошки зазвичай легші за стрітові і мають меншу довжину і ширину. Такі дошки дозволяють краще контролювати самокат у повітрі при стрибках з високих трамплінів та в квотерах. Ці деки добре підійдуть для освоєння паркових трюків: фліпів, флеєрів, брай фліпів. На таких дошках набагато легше крутити віпи та градуси, але паркові деки не люблять плоских приземлень із дропів та ковзань по жорстких гранітних бордюрах. Ці дошки народжені, щоб літати!
- кастомный самокат виды доски
Приклади паркових дощок: Ethic Erawan, Ethic Pandemoinum, Aztek Hydra, Triad Psychic, Apex, Drone Shadow, Striker Bgseakk.
На що варто звернути увагу при виборі вилки?
Насамперед зверніть увагу на тип компресії вилки. Детальніше про типи компресії ти зможеш прочитати ТУТ.
Якщо ти збираєш парковий самокат, то раджу вибирати компресію HIC та IHC. Дані типи компресії мають меншу вагу, що важливо у паркових кастомах і досить прості в обслуговуванні.
Якщо ти збираєш стріт самокат – однозначно вибирай SCS. Такий тип компресії важче і складніше в обслуговуванні, але на порядок надійніше за умов жорсткого стрітового катання.
- кастомный самокат виды компрессии
На що варто звернути увагу під час вибору керма?
Керма бувають Т-подібні, Y-подібні та гібридні. Мають різні внутрішні та зовнішні діаметри, що безпосередньо залежить від сумісності їх із різними типами вилок. Більш детально про види вилок та типи компресій ми розкажемо у наступній статті, а зараз зосередимося на відмінностях форм керм, та який краще вибрати саме тобі.
Якщо ти початківець, радимо обирати кермо Т-подібної форми. Таке кермо дає змогу підібрати для себе найзручніший хват. Широкий чи вузький, як тобі зручніше. Бо пряма поперечна планка не обмежує тебе абсолютно. Зазвичай, такі керма робляться зі сталі (інколи – з титану, і зовсім рідко – з алюмінію). На даний момент єдина алюмінієва «тешка» – це Tilt Rigid). Тешки мають більшу вагу і частіше використовуються в стріті.
- руль кастомный самокат
Якщо ти вже прикатався до самокату і хочеш більше контролю, особливо при виконанні віпів, трюків із обертанням (градусів) та інших складних технічних трюків, то радимо обирати рулі Y-форми. Такі рулі, зазвичай мають невеликий загин назад (бек-свіп), що дає змогу легше прокручувати самокат під собою. Особливо гарно такі керма підходять до паркового катання. Вони бувають як сталевої форми, так і алюмінієві. Якщо ти катаєш в парку і тобі треба полегшений кастом, то обирай алюміній. Якщо ти катаєш і стріт, і парк, то візьми краще сталевий.
- рули кастомный самокат
Але, якщо ти спробував обидві форми, і хочеш чогось новенького, то обирай гібридні рулі. Наприклад, Triad Extortion, або Aztek Apollo.
- руль кастомный самокат candyboards
Приклади «Тешок»: Ethic Trianon, Tilt Stage one, Tilt Rigid, Triad Riot, Ethic Tenacity.
Приклади «Ушок»: Ethic Dynasty, Ethic Deildegast, Blunt Reaper, Striker Lux, Tilt Sentry.
Коротко розкажемо про колеса.
Колеса зазвичай не розділяються на паркові чи стрітові. Єдине, що можу сказати, що «паркери» частіше обирають легші колеса, такі як Ethic Incube, Root lotus чи Aztek Architect. А для катання в стріті більшість райдерів обирають широкі колеса розміром 115 х 30 мм. Бо такі «бублики» краще їдуть по нерівній поверхні, краще витримують паверслайди і менше сколюються при наїзді на гострі предмети та різне сміття, якого в стріті вистачає).
Якщо казати про розміри коліс, то найпопулярнішим та універсальним розміром незмінно лишаються колеса 110 х 24 мм. Якщо вам треба кращий накат, то можна взяти колеса розміром 120 х 24. Але з кожним сезоном таких моделей стає все менше на користь стрітовому розміру 120 х 30 мм.
Ще рідше, на кастомах можна зустріти колеса 100 мм. Бо ними зазвичай комплектуються трюкові самокати початкового рівня. Вони мають найменшу вагу, але і найменший накат.
А справжніми «єдинорогами» зараз вважають колеса 125 мм та колеса 12-го стандарту, через їхню специфічність і не таку універсальну сумісність з деками та вилками більшості виробників.
99% коліс оснащені підшипниками класу Abec-9 та мають жорсткість поліуретану 86А або 88А. Тому не будемо акцентувати на цьому увагу.
- колесо кастомный самокат
- колеса кастомный самокат candyboards
І на останок коротко пробіжимося по типах зажимів.
Затискачі поділяються на два типи: 2-х болтові та SCS. Ті, що мають два болти мають значно меншу вагу і такі зажими краще використовувати при легких паркових зборках. Двохболтовий зажим без проблем стане на вилки типу HIC та IHC, головне підібрати правильний діаметр затискача до діаметру твого керма. Але, якщо зажим має внутрішню проставку (а таких більшість), то він з легкістю потоваришує з будь-яким кермом.
Зажими SCS (або Standard Compression System, “по-розумному”) – це важкі, міцні та надійні зажими, які були створені суто під стріт. Хоча, з часом, ці деталі стали робити легшими і використовувати в паркових зборках (Aztek Pandora SCS, наприклад).
Такі затискачі мають чотири болти і одночасно фіксують собою твою вилку та твоє кермо, що дає максимальну фіксацію, таку необхідну, коли ти катаєш Стріт.
SCS поєднується тільки з вилками типу HIC або HIC/SCS. Тому перед покупкою такого зажиму обов’язково впевнись, що твоя вилка має саме такий тип компресії.
- scs кастомный самокат candyboards
Висновок.
В цій статті ми детально розібралися, як правильно зібрати свій перший кастом та на які аспекти звертати увагу в першу чергу. Підсумовуючи сказане, я раджу звернути увага на такі моменти:
- Визначитись під який стиль катання ви плануєте кастом зборку (стріт або парк).
- Тверезо оцінити свій рівень майстерності. Якщо ти початківець, то не раджу гнатися за дорогими запчастинами топ сегменту. Звертати увагу в першу чергу на комфорт та функціональність твого кастому.
- Завжди слідкувати за балансом запчастин твого кастома. Легкі деки мають поєднуватися з легким кермом та зажимом. Важкі деки мають комплектуватися важкими компонентами для запобіганню дисбалансу самокату.
- Найголовніше – розібратися з типом компресіі твого майбутнього кастому. Даю вам просту і легку формулу підбору:
- Сталеве кермо, діаметр стандарт + двохболтовий затискач = вилка IHC.
- Сталеве кермо, діаметр оверсайз + двохболтовий затискач = вилка HIC.
- Алюмінієве кермо + двохболтовий затискач = вилка IHC.
- Будь-яке кермо + зажим SCS = вилка HIC/SCS.
- Найважливіше: Не забути про стиль!!!
Або звертайтеся до наших консультантів, які мають величезний досвід та залюбки зберуть вам трюковий кастомний самокат на будь-який смак та прайс!